EN KOMEDIE OM JAKTEN PÅ KJÆRLIGHETEN…ELLER NOE SOM LIGNER

Filmhore!

Geir Greni 

Det slo meg at jeg ikke var mye til hore, når jeg ikke har klart å få tak i en eneste betalende kunde – det er tydelig at det å selge sine tjenester ikke ligger for alle. Jeg burde vel derfor strengt tatt forandret navnet på denne bloggen til å inneholde et ord fra overskriften, men av en eller annen grunn, virker dette nesten tristere , så jeg lar det ligge så lenge.

Når det gjelder Umeå, er det kontrabeskjed. Selv om vi velger å ikke dra til Umeå, kommer vi allikevel til å illudere det i filmen. Vi kom rett og slett ikke opp med noe bedre alternativ. Så nå går turen til Karlstad, og vi later som i god gammel filmtradisjon. UMEÅ4ever altså!

Ellers har vi nå filmet i flere uker, og jeg er storfornøyd. Vi har med så mange flinke folk både foran og bak kamera, at det er en fryd å filme. Det er vanskelig å trekke frem noen eller noe, men det å ha Espen Zubi og hans grip-gjeng med er jo bare enhver regissørs våte drøm. Hver dag har vi tilgjengelig landets beste grip-utstyr (det som gjør at man kan bevege kamera; enten med dolly, kran eller til og med med en sekshjuling), og det gjør at man er som en unge i godtebutikken.

Sist uke filmet vi med Jon Skolmen, og det var utrolig gøy – tror det kommer til å bli en veldig fin scene i filmen. På mandag starter uke 3, og selv om vi fremdeles står ovenfor en rekke utfordringer (vi har enda ikke castet de unge rollene i filmen), har jeg begynt å innta en ”det ordner seg ” holdning.

Tror vel Jon Skolmen oppsummerte det best da jeg spurte hvordan han syntes det hadde gått; det er gøy, men slitsomt. Tror det er svaret omtrent tretti andre U4E-involverte ville svart på samme spørsmål i går.

Håper det kan være kursen videre også:)

Mvh

Geir Greni

Leave a Reply

